Abort

Läste detta inlägg (http://blogg.varldenidag.se/dahlman/2014/02/14/3666/) på en blogg nyss och blir nästan helt mållös. Denna snart 16 åriga flickebarn vet inte alls vad hon skriver om. Hon har aldrig varit i den sitsen så att hon kan uttala sig om abort.
Jag har gjort det, jag har gjort en abort. Och igår var det beräknad födsel. Det var bland det svåraste valet jag gjort. En del av mig ville så gärna behålla det då jag har längtat efter barn länge men samtidigt kan man inte vara egoistisk i den situationen. Jag eller vi, min sambo och jag, valde att inte fullfölja graviditeten. Vårt liv var helt upp och ner efter en stökig höst, vi bodde i en liten etta och vi båda kände att det inte är rättvist att sätta ett barn till världen just nu.
Jag har alltid sagt att om jag blir gravid ska jag aldrig göra abort men när man väl är där, det är två sträck på graviditetstestet och ens liv är upp och ner.
Idag är jag glad att vi gjorde det val vi gjorde. Eller glad kanske är fel ordval men det passar inte vår livssituation att ha en nyfödd idag. Senare i livet vill vi självklart ha barn, gärna två!
Om ni undrar över något är det bara att fråga :) ♥

Kommentera här: