Alla fula ord jag kan

Seriöst! Just nu är jag så jävla arg och förbannad så jag kan slå sönder allt i min närhet.
På min arbetsplats har vi lite olika tjänster, allt från barnpassare och receptionist till PT och platschef.
Vi har ett gemensamt kök där alla ska kunna sitta och äta sin lunch/middag. MEN där är det alltid så jävla svinigt för våra PTs vet fan inte hur man diskar! Har man druckit en kopp kaffe är det inte så jävla svårt att ställa in i diskmaskinen, speciellt inte om den är nyutplockad! ÅH blir så arg! Att vuxna människor inte kan ta hand om sin egna skit! Man kan inte skylla på att man inte hinner eller så. Det är inte meningen att vi som jobbar i receptionen ska städa efter våra kollegor, vi är anställda för våra kunders skull.
Så från och med nu är det strejk! DISKSTREJK!
Nu finns det säker ni som tänker "Vilket jävla I-lands problem" och ja, det kanske är det men det är bara en del av allt jag går igenom just nu och det krävs ganska små saker för att få bägaren att rinna över. Det här är en sådan sak som gör att jag skulle kunna säga upp mig då min chef är en riktigt jävla fegis som inte vågar säga till dom att dom ska skärpa sig.
Jag har sökt ett nytt jobb men sista ansökningsdagen är om 6 dagar och därefter hör dom av sig. Jag håller alla tummar och tår jag har, samma gäller min sambo och min familj. Dom vet vilket helvete jag har på mitt jobb, dom vet hur psykiskt dåligt jag mår när jag ska till jobbet.
Den här veckan kommer jag ha jobbat 60 timmar.. I augusti har jag enbart 6 dagar ledigt.. Jag har flera timmars övertid att ta ut vilket jag inte får... Mina arbetstider är inget nine to five utan börjar som tidigast strax före 6 på morgonen och senst slutar jag efter 22 på kvällen. Min kropp klarar inte av denna oregelbundenhet, inte mitt psyke heller. Att äta lunch vid 15 är inget jag trivs med. Jag är en sådan person som gärna skulle äta lunch vid halv tolv och middag halv sex. Jag vill ha rutiner, jag MÅSTE ha rutiner.
Over and out!

Kommentera här: